Quantcast
Browsing all 10 articles
Browse latest View live

Wellington

D. 19.02.14 Onsdag. Vi tog bybussen ind til Wellington City. Det første vi gjorde, var at skynde os hen til Te Papa, museet. Vi kom på en guidet rundtur, og det var rigtig spændende og interessant....

Wellington – Napier

D. 20.02.14 Torsdag. Vi forlod et delvist tåget Wellington, og kørte ad highway 1 mod  Palmerston. Vejret var igen skiftet til sol og 25 grader. Syd for Palmerston kørte vi på vej 57 – Levin – Shannon...

Napier – Lake Taupo

D. 21.02.14 Fredag. Napier er kendt for sine Art Deco huse. I 1931 blev byen ramt af et af de værste jordskælv i NZ, og byen blev nærmest udslettet. Man blev enige om, at genopbygge byen med facader i...

Taupo – Rotorua

D. 22.02.14 Lørdag. I dag gik turen fra Taupo til Rotorua. Da vi kom lidt uden for Taupo, drejede vi ind til den første seværdighed. Det var Thermal Valley. Her gik vi en tur i terrænet, hvor der...

Rotorua og omegn

D. 23.02.14 Søndag. Dagen startede med et besøg i The Living Maori Village – Whakarewarewa – eller som den rigtig hedder : Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao.Landsbyen ligger på et geotermisk område...

Rotorua – Waihi Beach

D. 24.02.14 Mandag. Turen i dag gik fra Rotorua til Waihi Beach. Vi satte først kursen mod Matamata – stedet hvor Hobbiton, er bygget og optaget til filmen Ringenes Herre. Da vi kom frem til det...

Waihi Beach – Coromandel City

D. 25.02.14 Tirsdag. Vi har bestemt os til at køre til Hot Water Beach. Vi kørte op langs kysten, passerede Whangamata, Tairua til Whenuakite og derfra ud til Hot Water Beach. Vi gik en tur langs...

Coromandel – Auckland

D. 26.02.14 Onsdag. I dag vil vi køre til Auckland. Da vi forlod Coromandel Town, startede vi med at køre op over et bjerg, hvor der var en fantastisk udsigt ud over både  Hauraki Gulf og Firth of...

Auckland

D. 27.02.14 Torsdag. Vi tog bussen ind til Auckland City. Byen ligger på en S – formet landtange mellem to bugter – forbundet af Portage Road.  Det siges, at der er flere fritidsfartøjer pr. indbygger...

Auckland – Brisbane – Dubai – København

D.28.02.14 Fredag. Camperen er afleveret, og vi kom med en gratis shuttlebus til lufthavnen.Første flyvning var med en Airbus A380 fra Auckland – Brisbane – Dubai. Efter 3 timers ventetid gik det så...